Инжењери су међу најтраженијим професионалцима на данашњем тржишту рада. Међутим, инжењерство се обично не предаје док ученици не стигну на факултет, што би могло значити да ученици не развијају интересовање за инжењеринг довољно рано. Наша школа препознаје значај раног оспособљавања ученика за занимања 21. века те уводи иновативне праксе у настави као што је “STEM” која развија вештине за 21. век (способност решавања проблема; развијање логичког мишљења, креативности, комуникације…). “STEM” представља акроним, који упућује на неколико академских дисциплина: наука (Science), технологија (Technology), инжењеринг (Engineering) и математика (Maths).Учењем кроз игру и на реалном примеру школарци се уче да користе интердисциплинаран приступ који је у основи “STEM” учења.
Овај иновативан модел наставе примењен је на часовима хемије у седмом разреду. Ученици су били стављени у улогу инжењера и имали су нимало лак задатак да реше “проблем питке воде”. У овој практичној активности, ученици су истраживали различите методе – аерацију и филтрирање – за уклањање загађивача из воде. Радили су у тимовима, дизајнирали су, градили и тестирали сопствене филтере за воду — у суштини градили су сопствене „фабрике воде“. Како су се наши мали-велики инжењери снашли у тако важној улози видећете на сликама у прилогу 🙂
Наставница хемије
Маријана Милутин