Међународни дан борбе против вршњачког насиља се обележава сваке године, последње среде у фебруару. Обележавање овог дана има за циљ промовисање толеранције, емпатије, поштовања различитости, развијања сарадње и оснаживање за ненасилно решавање конфликата.
Наша педагогица Јелена Буњевачки нам је препоручила да се на часу Ликовне културе на креативан начин посветимо овој теметици и тако обележимо Дан борбе против вршњачког насиља.
Вршњачко насиље је нежељено, агресивно понашање између деце школског узраста, које се понавља.
Облици вршњачког насиља:
1. Вербално насиље – вређање, називање погрдним именима….
2. Физичко насиље – туча, гурање, шамарање…..
3. Социјално насиље – искључивање некога из друштва – групе, ширење ружних трачева…
4. Психолошко насиље – праћење, застрашивање, игнорисање, претње….
5. Дигитално насиље – насиље које се одвија на друштвеним мрежама и платформама за дељење садржаја (Facebook, Google, Twitter, Youtube, Instagram, Snapchat, sms, WhatApp, Skype, Viber….)
Ученици виших разреда су у облику плаката и стрипа покушали представити неке од облика вршњачког насиља. Како се понаша ученик који врши насиље, како се осећа и понаша дете које трпи насиљњ, као и они који углавном посматрају такве сцене. Представили су разна решења одређених конфликтних ситуација, незаборављајући да се сви облици насиља пријављују родитељима, наставницима, а у случају дигиталног насиља реагује и полиција.
На креативан начин су покушали представити и следеће подтеме:
Превенција вршњачког насиља
Нулта толеранција
Емпатија (Емпатија подразумева способност да се емоционално разуме шта друга особа доживљава. У суштини, то је стављање у туђу позицију и доживљавање туђих осећаја.
Ненасилна комуникација
Асертивност (Асертивност је понашање које карактерише самоуверена комуникација свесна сопствених права и вредности)
Сарадња
Истина